lördag 9 mars 2013

Vad ska jag cosplaya härnäst?

Det börjar bli dags att fundera på vad jag ska cosplaya i höst. Förrförra året körde jag Eliza Cassan från Deus Ex Human Revolution. I höstas var jag Leliana från Dragon Age: Origins och ställde upp i cosplaytävlingen, inte för att jag hade planerat det utan för att jag lika gärna kunde göra det när jag nu var där och i cosplay. Någon plats i finalen fick jag inte, min dräkt var nog för tråkig för att få röster, men ett särskilt hedersomnämnande fick jag för att min dräkt var så otroligt välgjord. Det var först då det slog mig att jag faktiskt borde satsa på att tävla iår- på riktigt.

Det betyder att jag behöver en flashigare dräkt och något som känns aktuellt och igenkänningsbart. Även om jag lockas av Elizabeth från Bioshock Infinite så känns dräkten alldeles för enkel. Jag vill göra något som hänför även de som inte känner till spelet jag hämtat dräkten ifrån. Det här kommer att kräva lite betänketid.


Inga kommentarer: