onsdag 6 mars 2013

Eliza

Förrförra året gjorde jag en halvtaskig cosplay inför Gamex. Med halvtaskig menar jag egentligen halvklar, för den delen som var färdigt var fucking fantabulous. Eliza Cassan från spelet Deus Ex: Human Revolution har en fantastiskt uppsättning kläder och jag blev genast blixtförälskad i denna outfit. Kvar av dräkten finns egentligen bara kavajen, ett halsband och peruk med tillhörande huvudbonad och den här kavajen behåller jag till mina dödsdagar.

Den är skitsnygg och det är svårt att inte känna sig spektakulärt snygg i den. Den var ett helvete att sy också kan jag be att få tala om för er, men det var så värt mödan. Jag har använt kavajen vid flera tillfällen till helt andra ändamål än Eliza Cassan-cosplay. I just loooove it.


2 kommentarer:

Julia sa...

JEFLAR vad snyggt.

Deliana sa...

Tack Julia! Jag skickade in bild på den till den nya dataspelskonstutställningen på tekniska. Vi får hoppas att de vill ställa ut den!