tisdag 12 februari 2013

Pysselparty

Igår besökte jag Vampire Lounge i Stockholm för drinkar med vänner. Eftersom jag har ganska ont om pengar just nu tog jag med mig några av mina virkade djur och ett par örhängen som jag gjort då några av mina vänner uttryckte intresse för att köpa några.

Det som hände under kvällen var ganska så lustigt egentligen. Jag slängde upp mina alster på det trånga lilla bordet runt vilket vi satt och under kvällens gång byttes flera av mina kreationer ut, en efter en, mot drinkar.  Kan det här bli min grej nu? För jag pysslar ihop en hel del små saker emellanåt för till exempel pysselartiklar eller för att prova nya tekniker och samtidigt har jag pinsamt ofta pinsamt dåligt med pengar. Även om jag uppskattar generösa vänner som gärna bjuder på en öl eller två så gillar jag nog pyssel-mot-drink-byteshandeln betydligt mer.

Det hela slutade med att jag faktiskt gick i plus OCH lyckades bli behagligt berusad, för att inte tala om att jag hade en jättetrevlig kväll och mina vänner fick med sig bedårande små virkverk hem.

2 kommentarer:

Camilla sa...

Haha, det där låter ju som en jättebra winwin-situation.

Deliana sa...

Camilla: Ja verkligen!