lördag 16 februari 2013

Marceline, is it just you and me in the wreckage of the world?

 På senare tid har jag spelat allt mer ukulele och ju mer jag såg mig omkring, desto mer insåg jag att man ska döpa sitt instrument. Det känns ganska rimligt, jag har döpt merparten av min elektronikså varför inte min nyfunna kärlek, ukulelen?

Jag har redan skrivit det här på både twitter och facebook, men jag tar det även här för att göra det officiellt. Min första ukulele, tillika en av mina största glädjeämnen på denna jord just nu, heter Marceline.

Namnet kommer från den populära Cartoon network-serien "Adventure Time" och det är nästan så att namnet valde ukulelen snarare än att jag valde namnet. Det kom till mig medans jag lärde mig låten "Remember you" från ovan nämnda serie, skriven av (och i videon jag länkar till framförd av) Rebecca Sugar.



Inga kommentarer: