torsdag 7 februari 2013

Dagen efter

Jag, Ola Skogäng, Nina von Rüdiger och Johanna Koljonen. Foto av Erica Lhådö
 Igår gick mitt serieevenemang på Enköpings bibliotek av stapeln. På det stora hela gick det bra. Publiken såg ut att ha trevligt, gästerna verkade ha trevligt och jag hade supertrevligt. Det enda som hade kunnat vara bättre var antalet besökare. Det kom mindre än hälften av den mängd människor jag hade väntat mig.

Av tidigare erfarenhet är jag vis nog att veta vilken betydelse vädret har för besökarantalet på de flesta evenemang men kontrollfreaket i mig är arg över att jag inte ordnade med bättre väder när jag ändå lagt ner så mycket möda på att få allt annat att klaffa.

Och klaffade gjorde det. Med gäster som Johanna Koljonen, Ola Skogäng och Nina von Rüdiger är det inte direkt svårt att hålla ett samtal levande heller. Så kloka, insiktsfulla och talföra som de är behövde jag knappt göra någonting annat än slänga in en liten liten fråga med tjugo minuters mellanrum för att hålla det hela levande. Som vanligt var jag virrig och awkward men jag har full tilltro till min förmåga att vända det till en bra sak. Jag hoppas att det satte en avslappnad och varm ton på programmet, i alla fall har jag tidigare fått höra att jag är bra på just den biten.

Som en liten bonus så hade Olas kollega Daniel Thollin infiltrerat publiken och efter att vi rundat av på biblioteket gick vi ut och slängde i oss den middag ingen av oss hunnit äta ännu. När Nina och Johanna sen rusade iväg för att hinna med sitt tåg lämnades blott tre små apor kvar i skyltfönstret på thairestaurangen.

Ola, Daniel och jag. Bilden är lånad från http://oblivionhigh.wordpress.com/
 För fler bilder från kvällen, se albumet på Enköpings Kommubiblioteks facebook-sida.

Inga kommentarer: