måndag 14 maj 2012

Sommarkänsla på balkongen


Efter många års längtan efter en mysig balkong har jag äntligen tagit tag i det. Jag har köpt trätrall, sått frön och planterat om kryddväxter jag köpt på Ica. Jag har till och med klistrat upp små fjärilar runtom hela balkongen.  Jag måste säga att det är ohyggligt trivsamt på balkongen nu. För första gången sedan jag flyttade in letar jag efter ursäkter till att sitta där ute.

Jag hade inte tänkt lägga ut några bilder på min balkong förräns den var "färdig", det vill säga när mina växter yvat till sig lite, framåt juli eller så. Men det råkade bli en balkongbild av bara farten igår när jag skulle fota min senaste amigurumi-skapelse. (En guldstjärna i kanten till alla som vet vad den lille filuren heter!) Så varsågoda, njut lite av min soon-to-be prunkande balkong.

Inga kommentarer: