torsdag 22 september 2011

Squirrel Girl!

Sakta men säkert tar jag mig igenom den stora högen beställningar från mitt FundedByMe-projekt. Först ut är Squirrel Girl, beställd av Plast.

Doreen Green är personen bakom namnet Squirrel Girl. Hon är, tro det eller ej, en av de mäktigaste mutanterna i Marvels historia och kanske en av de sötaste. Förutom hennes förmåga att kommunicera med ekorrar så besitter hon också otrolig smidighet, snabbhet och har sylvassa klor istället för naglar. Sen har hon dessutom en lång gosig ekorrsvans och läppar som smakar hasselnötter.

Det var inte helt okomplicerat att bestämma mig för hur amigurumi-formen av Doreen Green skulle se ut, det fanns inte en överväldigande mängd referensmaterial att kika på men jag hittade ändå några gemensamma faktorer på de bilder jag hittade och jag hoppas innerligt att kära, fina Plast är nöjd med resultatet.

Squirrel Girl är virkad på frihand i ett fint bomullsgarn vars märke jag inte känner till.

Redigerat 11-09-30 eftersom Doreen naturligtvis inte heter Dolores. Förlåt.

5 kommentarer:

Zub sa...

Jag tror hon heter Doreen, men dockan var i alla fall fin!

Deliana sa...

Åh naturligtvis gör hon det! Sorry! My bad! Ändrar i texten snarast.

Plast sa...

HON ÄR SÅ JÄVLA FIN. JAAAA. <3

manda sa...

supersöt :)

Sérgio sa...

Her teeth are so cute. You have a great talent. Congratulations from the "lazy" Southern Europe. :P