fredag 15 juli 2011

Hello Amigurumi-Kitty!


Igår blev jag äntligen klar med en amigurumi jag velat göra länge men dragit mig för. Jag virkar i princip alltid på frihand men skummar gärna igenom andras mönster emellanåt för inspiration och för att lära mig fiffiga lösningar på kniviga problem.

Med Hello Kitty var inte det ett alternativ över huvudtaget. Sanrio är benhårda med sin copyright och de få bloggare jag hittat som har haft mönster utlagda har blivit tvingade att ta ner dem. Därför kommer jag heller inte att dela med mig av mönstret på denna är jag rädd. Jag är inte sugen på att bråka med Sanrio.

Det var en del trial and error på denna innan jag till sist var nöjd men ack vad nöjd jag blev. Jag hade förstås kunnat göra det enklare för mig och virka öronen separat från huvudet men jag var envis och visste att det skulle bli snyggare att göra det i ett stycke. Är hon inte fin, lilla Kitty?

2 kommentarer:

Neko sa...

Hon är underbart söt!!! <3 ^^

Camilla sa...

Vilken söt liten Kitty!