tisdag 30 mars 2010

Omsydda t-shirtar



Jag hittar ganska ofta t-shirtar med hemskt fina tryck på men problemet är att de kommer i två varianter. Å ena sidan herrmodellerna som inte sitter bra på ens killar generelllt å andra sidan dam-modellerna som visserligen är bättre men på tok för korta. Förr köpte jag damvarianten och sydde på en mudd nertill, men jag vill inte ha en påsydd remsa längst ner. Nuförtiden köper jag herrmodell och syr om istället.

Dessa två tischor hittade jag i gamla stan för en 50-lapp styck för ungefär en månad sedan. Jag råkade sy dem lite för tighta om magen men jag är nöjd ändå. De är sköna och kommer göra sig fina med min midjehöga ballongkjol (som för övrigt lämpar sig väldigt bra med just t-shirtar tydligen, bildbevis kommer någon dag). Till vänster här kan ni se passformen på på en t-shirt innan jag sytt om den.

Nu var det ett tag sedan jag lade upp en tutorial på något här i bloggen så jag kan glädja alla t-shirtälskare där ute med att jag idag har tagit bilder för att göra en tutorial i hur man syr om en herr-tshirt till en dam-tshirt. Coming soon, to a browser near you!

4 kommentarer:

Anna sa...

Så snyggt! Ser fram emot din tutorial - jag behöver också lite nytt att ha på mig.

Maria sa...

Hur har du gjort i halsringningen?
Har du sytt fast en remsa eller har du lämnat den som den är?
Jag ser inte riktigt på bilden?
Jättebra idé detta!

Deliana sa...

Maria: Jag lät det bara vara! Tyget man normalt gör t-shirts av fransar sig inte. Tutorial finns här: http://missdeliana.blogspot.com/2010/03/tutorial-fran-herrtischa-till-damtischa.html

Maria sa...

Tack för svar!
Det ser snyggt ut på din bild, ska sätta igång och testa.