torsdag 28 januari 2010

Ny frisyr

Jag har inte haft så här kort hår på många år. Det känns ovant, det är säkert nära 10 cm som klipptes bort. Det var mer eller mindre en nödvändighet dock. Förra året ställde jag upp som offer för en vän som skulle göra gesällprov som frisör. Det jag fick bli försökskanin för var en permanent. Det var roligt och jag tycker nog jag gjorde en del skoj med mitt hår som lockig, men permanenten slet ju förstås hårt på håret. Nu är nästan allt det slitna bortklippt.

Jag trivs nog i det här håret, hade nog kunnat klippa det lite kortare ändå och varit nöjd. Nu måste jag ju bara skaffa mig en cloché-hatt och ta sepiatonade foton på mig själv!

Den senaste veckan har jag småpysslat en del, gjort lite små rosetter till håret, knåpat ihop ett par frivolitetshalsband. Jag försöker samla ihop lite grejer så jag kan starta en liten etsy-butik. Det ska bli skoj att se om någon köper mina alster. Bilder kommer givetis så småningom på allt småpyssel. :)

6 kommentarer:

Kultisten sa...

Lite åt det här hållet?
http://3.bp.blogspot.com/_-9IMOW-r2MU/S2IUpsQwshI/AAAAAAAAApY/hvkr7sWZjpM/s1600-h/test.jpg

*när jag har tråkigt amatörleker jag i paint shop*

Deliana sa...

Ja något åt det hållet. Känns som jag får anlita Ung Farbror till att göra mig en.

Bella sa...

Du blev jättevacker i den nya frisyren!

♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥ sa...

Riktigt snyggt!

Anonym sa...

jag visade din blogg för min konstlärare! hon blev riktigt imponerad av dina kunskaper och tekniken du använder! och när du hade gjort ditt halsband sa hon ''oj! det där är inte lätt att göra, hon är ju riktigt duktig!'' och frågade sedan om det var ok om hon fick titta lite på din blogg trots att jag var där :D

Deliana sa...

Vad gulliga ni är, tack!

PrinsessanCarro, vad roligt! Hälsa fröken din (eller hon kanske läser här nu?) att jag är helt och hållet självlärd vad gäller allt. Jag riskerade att få underkänt i slöjden i högstadiet och gymnasiet har jag inte gått färdigt ens.