torsdag 5 november 2009

Jag borde lära mig flera språk

Det var lunchtid och relativt lugnt i bokhandeln. Det fanns kunder, utströdda lite här och var i butiken men inte någon direkt kö i kassan. Jag var på väg till kassan och just när jag rundade ett hörn stod där 5 män i 25-årsåldern och blockerade min väg.

"Ursäkta mig, jag måste förbi", de flyttade rart och artigt på sig, så gott de kunde, och jag ormade mig igenom den blygsamma folkmassan. När jag passerat hör jag dem sätta igång på finska. Jag kände att de tittade efter mig, och de började prata i normal samtalston om att den där, hon var minsann inte dum att titta på. Ingenting nedsättande alls, de bara pratade om att de tyckte jag var snygg, de råkade bara vara helt övertygade om att jag inte förstod vad de sa. De såg ju lite besvärade ut när jag frågade dem på finska om de ville ha hjälp...

Jag älskar sådanna här situationer, och jag råkar ofta i dem. Speciellt roligt är de om de säger något förolämpande och man sen lite fint kan visa för dem att man faktiskt förstod vad de sa.

Komplimanger är ju folk snåla med här i världen, så man får ju sluka allt man kan tjuvlyssna sig till... ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jag har hittat en fantastisk sida med blillga kvalitétstyger!! kolla! älskar dig blogg! www.fjarestadtyger.se

Sofia sa...

Lite off topic, men ändå. Ville bara säga att jag nyligen hittat till din blogg och att jag är så himla glad för det! Den är väldigt inspirerande på alla sätt och vis. Faktiskt så var jag tvungen att läsa igenom alla inlägg och nu känner jag att jag vill skapa, skapa, skapa. Tack, tusen gånger tack!

Deliana sa...

Sofia: Värmande ord är ALDRIG off topic!

! Glad att jag kan inspirera! Kommer upp lite ny inspiration här i dagarna, har gjort klart lite grejer jag inte kommit ihåg att skriva om.- :)