fredag 7 augusti 2009

Get rich quick-scheme?

Jag vill möblera om och slänga ny färg på väggarna. Framförallt behöver jag skapa mig en ordentlig plats att ha som arbetsplats, med massor av tygförvaring och klipp-bord. Det föranleder ett behov av lite extra pengar. Efter att ha rotat ganska djupt i garderober och hyllor har jag hittat en del smått och gott jag kan tänka mig att sälja och innan jag slänger ut allt på tradera tänkte jag kolla om det är någon som vill köpa det direkt av mig. Får jag inga bud här så åker det upp på Tradera på söndag-kväll eller så. Alla priser är prutbara eftersom jag ärligt talat intevet riktigt vad jag ska ta för dem. Jag försöker att resonera hur mycket jag skulle kunna tänka mig att betala för sakerna och sen också försökt ta i åtanke att handgjort är värt extra men det är inte alltid så lätt.


Jag har sytt dessa två själv. Ni känner kanske igen dem, jag har skrivit om dem förut. Den blommiga väskan vill jag gärna ha 300 kronor och för den lila väskan vill jag ha 200. Till den blommiga väskan följer matchande necessärer med.


Den fina lilla blommiga hatten. Hade jag varit helt nöjd med den hade jag velat ha 300 kronor för den, varenda ros är handgjord av mig. Eftersom den är lite sned sjunker dock priset till 200 kronor.

Ett par söta små lackskor, en storlek för små för mig. Köpte dem på Ellos för ett tag sedan men orkade inte skicka tillbaka dem då de var för små. 40 kronor. Stl 39


Flip-flops! Två solcellsdrivna blommor som vickar sött när de står i ljuset. Inte det japanska originalet, men väääldigt söta. 100 kronor styck.


En liten samling gamla dockkläder. Jag tänkte att någon som syr dockkläder kanske är intresserad av dessa att användas som material till nya dockkläder. En 50-lapp kanske?



Diverse Japan-prylar, alla helt nya och fräscha. En nyckelring med Kakashi från Naruto, 50 kronor. Suichi-plush från Gravitation, 70 kronor. Sesshoumaru från Inu Yasha 80 kronor. En Hellhound från Touma, 200 kronor. En shuriken från Naruto i metall med ask, 150 kronor.


Sen har jag lite större saker också, möbler som jag vill bli av med, bland annat ett gammal sminkbord från Ikea, 70-tal och en 160-säng med Noresund-sängstomme men det tar jag vid ett senare tillfälle. Hör gärna av er om ni är intresserade, annars får det bli tradera som sagt. :)

4 kommentarer:

emma sa...

sminkbordet från ikea, har du bild på det? Och vad kommer du ta för det på ett ungefär?

gillar din blogg & kreativitet :)

Eijva sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Deliana sa...

Emma, bild kommer strax, jag lovar. Det är ett ganska enkelt sminkbord, ganska typiskt 70-tal sådär i mörkt trä. Tänkte nog ta på sin höjd 300 för den men det kan vara prutbart det med.

Eijva, hör av mig till dig ikväll eller imorgon!

Felicia/skymningsdans på helgon sa...

Det är på något sätt lite ironiskt att jag letat stockholm runt efter ett par lackskor av nästan exakt den modellen, men stället jag hittar skorna på till slut - är mitt ex storasysters blogg.

Världen är verkligen pytteliten, om du fortfarande har kvar skorna och vill sälja dem till mig så är min mailadress: Felicia_westin@hotmail.com