tisdag 21 juli 2009

Wirkshop

Workshopen gick bra. Vi var inte många, totalt 5 pers dök upp allt som allt under dagen och virkade med mig. Sen var det några personer här och där som vågade sig fram för att kika på böckerna.

Å ena sidan är det trist att inte fler dök upp,å andra sidan var det väldigt skönt. Det kändes ganska lagom att ha 2-3 pers åt gången där när det var första gången jag gjorde något sånt här. Nu känner jag mig inte så rädd för att göra mer sånt här. Det kommer garanterat bli fler workshops i bokhandeln på det här viset. Det kändes bra och var roligt.

Vi hade faktiskt varit dåliga med information. I nyhetstidningen stod det visst att det skulle finnas info på hemsidan, vilket det inte gjorde förrän en vecka innan. Det är helt och hållet mitt fel, lovar bättring till nästa gång. Hade det varit lite mer reklam för det hade det nog kommit mer folk. Till nästa workshop kan det nog vara dags för den där notisen i tidningen Mats på jobbet pratade om, en rubrik som ”virka din egen robot” måste ju locka folk. :)

Stort tack till er som kom!

Tänkte förresten börja med en ny liten grej här i bloggen. I alla inlägg som är handarbetselaterade på ett eller annat sätt tänker jag skriva en liten notis längst ner om vad mitt nuvarande projekt är. Vad fyller det för funktion? Ingen tror jag. Men det är skoj.


Nuvarande projekt: Amigurumi Gloomy Bear.

1 kommentar:

Catrine sa...

Lovade att lämna en kommentar när jag kikade in på din sida. Vad skoj med träffarna, önskar jag hade bott lite närmare o kunde delta i dem. Men blir långt att pendla Luleå-Sthlm för att virka lite.
Jag har iaf satt ihop min munk, men struntade i den sista biten som jag inte förstod riktigt, så väntar med spänning på hur du kommer att lösa den senare.
Hälsn. Catrine med munk-bekymmer