onsdag 29 juli 2009

Mer finland, om än lite sent

Måndag blev shoppingdag. Jag hade fått en slant av farmor att shoppa för så jag och föräldrarna åkte till stan och tog en runda till alla roliga affärer som finns i Kouvola. Min stora favorit är China Center. Det är som ett köpcentrum med massor av små kinesiska butiker som säljer lite allt möjligt. Jag spanar oftast efter skor, accessoarer och söta små roliga japansk-klingande saker. Jag fick höra att stället kommer att slå igen snart. Det hade investerats stora summor pengar i det här projektet och det hade tydligen inte lönat sig så som de hade önskat från början så nu sitter de där med stora skulder. Det betyder att jag måste skynda mig att köpa allt jag vill ha, nästa gång jag kommer dit finns det kanske inte kvar och då blir jag ledsen i ögat.

Dagens roliga: solcellsdriven hello kitty-leksak som vickar med huvudet. De hade även jättefina små solcellsdrivna blommor som gungade. Jag funderar på att köpa några blommor också och lägga ut på tradera eller så. De är ju så söta! Om du är intresserad av nån av de här söta blommorna till höger så hojta till. 100 kronor tänkte jag ta för dem. Jag har en video på dem in action också jag kan visa om ni vill.

Dagens fåfänga: skor, plånbok och diadem. Skorna kostade 60 spänn, skorna och plånboken 10 kronor vardera.


Dagens husmoderliga: Silikonbrödkavel och två termosar. Varför två? För att jag inte kunde välja vilken färg jag skulle ha och för att de kostade 15 kronor styck. Sen hittade jag i en mataffär lite roliga Dr Oetker-strössel som jag inte sett i Sverige innan som jag slog itll på. Ett mix-pack med fyra olika sorters rosa/lila sötisar.


Dagens pyssliga: Tyg. 6 meter kritstrecksrandigt som ska bli en hel outfit, inte dödsbilligt men helt ok med 30 kronor metern. Sen en bit jättefint lila småmönstrat bomullstyg som ska bli en puffärmad blus och lite till. Meterpris vet jag inte men biten kostade 70 kronor. Bild på tygerna kommer senare.


Resten av finlandsresan var nog inte så spännande för någon annan att läsa. Det plockades bär, det bastades och det allmänt bara chillades. På vägen hem spelade Kitto igen i puben och jag fick en chans att snacka med henne och köpa hennes skiva. Jag har en sån där känsla av att jag skulle kunna hänga med henne, hon är bara så jävla härlig som människa. Precis när jag skulle säga godnatt till henne och gå och sova fick jag en drinkkupong av henne, då hade jag ju inget val än att stanna kvar och se henne spela klart.


Den 2:a Augusti spelar hon på Akkurat i Stockholm. Jag och Jed tänkte gå, Viktoria uttryckte intresse av att följa med. Kan bli skoj.

På morgonen när jag och föräldrarna gick och gjorde desista tax free-inköpen så köpte mor Harajuku Lovers-parfymnen till mig. Kokosdoftande glädje! Det är löjligt vad en så liten sak kan göra mig så fullständigt lycklig, men den är så fin och den doftar ljuvligt...

Det var nog allt om själva finlands-resan. Hoppas ni haft en skön semester ni också!

2 kommentarer:

Boman sa...

Jane är en supercool brud och en suverän artist. Just hemkommen från en spelning hon hade på Akkurat i Sthlm. Wow säger jag bara!

Deliana sa...

Boman, kan inte annat än hålla med. Jag var oksådär, jag sålde T-shirtar och skivor under spelningen. :)