måndag 30 mars 2009

Version två av modell <3

Så här ser den då ut. Kjolen från det här inlägget. Linningen som jag dyrt och heligt lovade mig själv skulle bli lägre än den från förra kjolen av samma modell jag sytt blev kanske 2 cm lägre.

Jag hade kjolen på mig en hel kväll i lördags och ändå har den inte hunnit bli rynkigare än så här. Jag använde dubbelt så mycket mellanlägg i linningen när jag sydde den och förutom att den veckar sig lite i fram när jag sitter ner mycket så håller den form bra. Jag överväger att sy in lite fjädrar mitt i fram dock för att få den att hålla formen ännu bättre.

Kjolen är sydd i ett nästan sammetsartat material, gråsvart och kritstrecksrandigt med lite stretch i. Det är köpt på stuvavdelningen på Ohlssons Tyger & Stuvar. materialet gick, inklusive osynligt blitlås, på ca 75 kronor.

5 kommentarer:

Nancy sa...

Tack för guiden, nu ska jag börja experimentera lite själv :)

Johanna Ask sa...

Jätte, jättefin! Det är så himla trevligt att läsa en annan blogg som också handlar om sömnad. Och då sömnad av andra saker än barnkläder. Det är väldigt inspirerande! Tack så mycket!

Lou sa...

Sjukt snygg kjol! Ritar du dina mönster själv?

Deliana sa...

tack för alla fina kommentarer :)

Lou, jag ritar alla mina mönster själv. Jag begriper inte riktigt hur köpemönster funkar, det blir aldrig riktigt bra tycker jag. Skapar jag mönsbtret själv vet jag ju hur det blir. :)

Strumpetossa sa...

Supersnygg!!