onsdag 11 mars 2009

Så det kan gå.

Igår efter jobbet gick jag ut med Jed och Henrik för att ta några öl. Ni vet sådär lagom after work, chilla lite och snacka skit. Det som hände var att jag blev askalas. Jag drack nog inte mer än säg 5 öl men för mig räcker det. Jag äter mycket lite kolhydrater så jag har inte mycket som kan binda alkoholen plus att jag inte hade ätit mycket den dagen i allmänhet. Jag var så full att jag har luckor från vissa delar av kvällen, framförallt försvann detaljerna kring hur sjutton vi tog oss hem till Jed från den där puben. Jag har dock någon slags minnen av hur Jed sitter i Henriks knä på tunnelbanan och berättar vad han önskar sig i julklapp. Det var en väldigt trevlig kväll och det var mycket angenämnt att äntligen träffa den beryktade Henrik. Det var för övrigt hans fel att jag blev så förbannat full. Jag vet inte om jag ska tacka eller gnälla. ;)

Jag brukar inte bli bakfull och blev inte det idag heller, däremot blir jag väldigt trött. Det till trots tycker jag att det gick bra på jobbet och sådär men gissa om det var skönt att komma hem.

Jag sydde färdigt kjolen jag började på i måndags och jag är fruktansvärt nöjd med den. Nu ska jag bara stärka linningen så den ligger slätt och fint som jag vill ha den och imorgon när det är dagsljus ska jag fånga den på bild också och visa er. Jag har haft lite beslutsångest angående vad jag ska para ihop den med.

Jag tänkte ha vita strumpbyxor och röda lackpumps till, samt ett tunt lackdiadem med en liten liten rosett på. Det enda som saknas är alltså en topp. Jag velar mellan två alternativ. Min gråa blus med kort puffärm och rosett i halsen eller en svart blus med puffigare ärm och djup urrigning. Det lutar mot den svarta tror jag, det känns lite mer party med urringning.

Nåja, jag ska sluta pladdra nu och troligtvis röra mig mot sängen. Jag är trött och har mycket att hinna med imorgon innan jag far iväg till storstan och Spy Bar. Nattinatti på er raringar.

6 kommentarer:

Lina Neidestam sa...

Tack för din kommentar, vi ses på spyan! Jag är hon som är alldeles för påverkad av ingen sprit alls, och förmodligen har jag fjäderhatt, skinnkjol och rosaprickig korsett!

Anonym sa...

Oh vad spännade det skall bli att se din outfit! Jag får nöja mig med att se den Här i bloggen eftersom jag skall vara hemma och jobba på kollektionen imorrn kväll :)

Anonym sa...

Alltså för i helvete! Både Jed och du skyller på mig! Jag är oskyldig - till ALLT! Jag sitter i rullstol, det är ju synd om mig! ;)

Deliana sa...

Henrik, att du sitter i rullstol verkar inte handikappa dig när det kommer till att vara SJYLDIG SOM SYNDEN.

Deliana sa...

Lina, jag vet inte om jag såg dig men jag såg dina alster på väggen. Måste minsann läsa dina serier, älskar hur detaljerade dina teckningar är!

Anonym sa...

Pfft! Jag dementerar allt! Å det grövsta... i alla fall om någon frågar!