söndag 8 mars 2009

Ny väska på G

Det har alltså som ni ser inte stått helt stilla här i syateljén. Den här väskan har jag stundtals pillat med över en vecka nu. Det är inte det att den är krånglig, det är det att jag är det. Det blev många det i den meningen. Alltså, jag har bara inte orkat ta itu med saker och ting ordentligt på sistone, vilket märks tydligt i hur dålig jag är på att uppdatera bloggen. Till skillnad mot den förra väskan jag sydde så blir den här stor, jättestor faktiskt. Precis vad jag behöver för att få med mig övernattningsgrejer till storstan på ett snyggt sätt. Det här tyget har legat och lurat i min garderob ganska länge nu, jag har inte riktigt vågat sätta saxen i mer än ett litet hörn för att göra en liten hatt, men nu var det dags. Det var en väska det ville bli.

Jag parade ihop det med ett möbeltyg jag köpte på Olssons i Stockholm och som foder har jag använt ett tyg jag köpte på loppis i höstas. Bilder på fodret kommer senare, när väskan är klar. Det jag har kvar är att sy dit handtagen och lite annat småpill. Jag räknar kallt med att kunna ha den här väskan med mig till jobbet på tisdag i alla fall, tillsammans med matchande necessärer. En för tamponger/bindor, en för smink, en för mediciner och ytterligare en för dusch-grejer. Många necessärer blir det.

Men satan vad snygg den blir, om jag får säga det själv. Det som inte syns på just den här bilden är att det är en passpoal där det bruna tyget möter det mönstrade. Det ser proffsigt ut som tusan. Fler bilder kommer när den är klar.

4 kommentarer:

Ullis sa...

Otroligt snygg väska! De där handtagen är jag väldigt nyfiken på hur man syr, de ser så proffsiga ut. Kramar Ullis

Deliana sa...

Tack Ullis! Jag ska göra en liten tutorial för hur jag gör mina väskhandtag inom kort, jag lovar!

Anonym sa...

Ursnygg väska!
Jag tänker på Mary Poppins när jag ser den, den ser lite gammeldags ut :)
Vad har du använt för mönster?
Jag skulle behöva en stor väska jag med, för att förvara mina stickprojekt i, min katt älskar nämligen att demolera dem :)

Deliana sa...

Mönstret är egenkonstruerat, jag får ta mig olite tid någon dag och försöka göra någon slags tutorial för det också. :)