tisdag 3 mars 2009

That's not mud...

Igår var sista dagen jag kände mig direkt sjuk. Idag har jag mest lidit av den där mattheten som kommer som effekt av vätskebrist och all energi som går åt till att bekämpa det onda. Det här var min för-att-vara-på-den-säkra-dag, imorgon vågar jag åka på jobbet utan att smitta enr alla. Däremot känns det inte klokt att ha med sig bakverk. Det vore minst sagt synd om halva personalen på bokhandeln fick akut diarré. Nog pratat om det...

Så eftersom jag är typ frisk idag vågade jag mig på att gå några ärenden. jag gick till apoteket och köpte förnödenheter och när jag ändå var nere på stan gick jag till Lindex för att köpa strumpor och Åhlens för att köpa smink. Lite måste man slösa pengar när man går och tycker synd om sig själv, så jag köpte en ansiktmask också. Jag var väldigt duktig på att greja med sånt här förut men det har liksom inte blivit av på länge.

Det är vansinnigt skönt och avslappnande att pyssla om sig själv på det här viset, och man ser så vansinnigt rolig ut. Vidare kan jag säga att jag tyckte om den här masken. Min hy känns väldigt ren och fräsch i efterhand och bara lukten av masken var värt mödan. Framförallt känns inte min hy torr och stram som den annars lätt blir om jag använder fel produkter i ansiktet. Chocolate mud mask hette den och kostade 20 kronor. Det borde jag nog kunna unna mig en gång i veckan eller så? Jag vill poängtera att bilderna här nedanför är relaterade till ansiktsmasken, inte mitt sjukdomstillstånd i helgen.