fredag 13 februari 2009

Väskan är typ klar

Ok, så väskan är mer eller mindre klar. Det enda jag har kvar är några få detaljer jag ska gå över med stärkelse och eventuellt slänga ihop en brosch av något slag för dekoration. Det jag inte är nöjd med vad gäller den här väskan är handtagen. De är lite för lång och jag slarvade nog lite för mycket vid fästet. men den är fin ändå. jag tycker om min tant-väska.

Tantväskan är inte vad den heter dock. Det var aldrig min intention på något sätt, men när den är tom och ligger på golvet ser den ut som det kvinnliga könsorganet. That's right, jag kallar den "vagina bag". V-bag, for short. Freudiansk felsömnad?

En annan sak som är lite småtokigt med den är att när jagb örjade sy den var ju idén den att jag behöver en abormt stor väska. Det blev itne riktigt så. Någonstans fick jag för mig att den var större än den var. Den är inte större ä någon av mina andra handväskor. Jag skyller det på materialbrist. Jag kan ju inte göra väskan större än jag har material till, inte sant?


En liten närbild på mobilfickan i väskan. Det syns inte eftersom det faller in precis bakom vecken, men det är en infälld ficka, typ som en passpoal-ficka fast utan passpoal. Jag kan stolt säga att jag har bemästrat den konsten. Jag älskar att göra passpoal-fickor.

Och till sist en bild där jag posear med väskan. Det är lite fantastiskt därför att jag undviker kameror så gott jag kan. Nu var visserligen inte mitt huvud med, men det som är grejen är att det är med kroppen jag undviker kamerorna som mest. Det börjar märkas på ett psykologiskt plan att jag gått ner i vikt. Det är inte illa, får man väl säga.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Diggar V-bag som fan, hoppas jag kan sy sånt där en vacker dag.

Diggar ännu mer din ökade självkänsla pga viktnedgång.

You go girl!

Deliana sa...

Tack Jo! Den är sydd på min Annie, utan några avancerade tillbehör över huvudtaget så du borde kunna sy en sådann! Jag ska försöka ta "tummen ur" och skriva en slags tutorial på hur den är sydd, för den är egentligen inte alls särskillt svår att göra.

HELLO TIGER! sa...

Jättefin väska!