fredag 23 januari 2009

Jag är återuppstånden

Det har nu gått sisådär 5 dagar sedan UppCon och jag börjar äntligen känna mig "normal" igen. Jag hade fantastiskt roligt även om det inte lät helt så i mitt förrförra inlägg. Jag har inte särskillt mycket att uppdatera om den här veckan, det har inte funnits energi till att pyssla med några sömnadsprojekt. Jag har däremot köpt tyg till att sy förkläde till swapen jag nyligen gick med i på Sysidan. Till den ska jag också göra två matchande grytlappar. Allt detta blir helgens projekt.

Idag har jag varit i Stockholm. Jag åkte dit med min handlägare från Arbetsförmedlingen för att prata med personalchefen på min arbetsträningsplats. Det var fruktansvärt trevligt. Mötet gick bra och efteråt gick jag och min handläggare och åt indisk mat på Lilla Karachi.

Det är alltså såhär, mina damer och herrar, att från och med vecka 6 kommer jag att "jobba" på ScienceFiction-bokhandeln i Stockholm. Japp, så nördig är jag. :D Det jag hoppas på, men inte räknar med, är att jag ska visa mig oumbärlig för butiken i slutändan och att de vill och kan anställa mig. Håll tummarna för det.

I övrigt vill jag be om ursäkt för att det har gått så många inlägg utan några som helst bilder. Bloggen ser så tråkig och naken ut men jag har inte haft något roligt att lägga upp på ett tag...

1 kommentar:

Kristoffer Lindh sa...

Grymt med jobb på SF-bokhandeln, jag är där då och då, hälsa David och Linda.