onsdag 12 november 2008

På sömnadsfronten intet nytt

Jag fick jättemycket bra feedback på mitt förra inlägg om min ADHD-historik och det är jag jätteglad för! Eftersom det troligtvis är många som läst det men som inte känner till så mycket om ADHD egentligen så vill jag passa på att dela med mig av en länk till en sida där diagnoskriterierna för vuxna med ADHD står enkelt uppstaplade för den som vill veta mer:

Många känner med stor sannolikhet igen sig i många av kriterierna men det är viktigt att komma ihåg att det som gör det relevant eller inte är till vilken grad man känner igen sig. Är det till en normal grad, eller är det till den grad att just det diagnoskriteriet stör i din vardag? Är det någon enstaka som stör i din vardag, eller är det 12 av 20?

Nu tänkte ja bryta ADHD-diskussionen lite och fortsätta med lite sömnad. Det här är inte en strikt sömnadsblogg, men jag vill inte att ADHD-biten av mitt liv ska ta för mycket plats. Det är dock helt ok att kontakta mig om du har frågor om ämnet, även om jag inte har alla svaren själv så har jag många länkar i samlingen som säket kan vara till hjälp. Ärligt talat har jag varit ohyggligt lat med sömnaden sen jag blev klar med min kjol. Det har inte hänt något nytt alls annat än i mitt huvud, som exploderar av inspiration och skaparvilja! Jag har spenderat för mycket av min tid de senaste dagarna emd att spela Fallout3 och My Sims Kingdom, och igår var jag i Stockholm på en slags arbetsintervju angående arbetsträning/praktik på en butik jag verkligen älskar. Det berättar jag helst inte mer om förrän efter nyår när det börjar bli verklighet av det hela.

Julen är snart här och julklappar måste göras för att inte tala om allt julpynt jag måste få till. Jag har smygbörjat lite med julpyntet men än är det mycket kvar, för att inte tala om julklapparna. det tråkiga är att jag inte kan skriva här om mina julklappar eftersom många av de som ska få dom faktiskt läser den här bloggen regelbundet....

2 kommentarer:

Lillgull sa...

OH! Jag söker ju också butiksjobb ju! Vad var det för sorts butik??? Hobby? Secondhand kläder? Varuhus? Kan tänka mig att du skulle passa grymt bra i t ex en Pandurobutik!

Deliana sa...

Närmare hobby, men inte riktigt åt Panduro-hållet. Jag vill inte skapa olycka över det genom att prata om det för mycket innan et är helt klart. :)