måndag 17 november 2008

Orken kom och ett paket med posten.

Idag hittade jag orken igen, den hade gömt sig på Apoteket hela tiden. Med andra ord så har jag fyllt på medicinskåpet och klarar mig ett par månader till. Något förkläde har jag inte hunnit med att fixa än dock. ;) I lördags var jag på fest och hade en av mina små söta hattar på mig. jag passade på att ta en liten snabb bild på hatten "in action" innan vi gick. hatten är mycket tjusigare i verkligheten tycker jag men även på bild är den ganska så söt.

Med posten idag kom paketet med min vinst från sysidans väsktävling. Det är ju alltid roligt med paket och vinster, men jag måste väl erkänna att jag är lite besviken. Den största saken i paketet var ett paket med glasunderlägg. Vad har det med sömnad att göra undrar ni? Det skulle väl vara ett sömnadspaket? Jo det är såhär mina vänner, glasunderläggen hade klassiska lapptäcksmotiv på sig. Visst var dom söta men jag har redan glasunderlägg och jag hade ju förväntat mig sömnadsprodukter. De blir nog julklapp till någon. Förutom glasunderläggen fick jag två rullar med metallic broderitråd som jag tänkte lotta ut i ett annat inlägg på den här bloggen. Sen innehöll paketet en sortimentsförpackning synålar av olika slag, quiltnålar i fina färger och en ny sprättare, vilket är väldigt passande för jag behövde både nålar, quiltnålar och en ny sprättare.

En annan glad överraskning kom när jag gick till biblioteket för att häma saker som blivit kvar sen jag hjälpte till med rysarkvällen för ett par veckor sedan. I min skattkista som jag hade kvar där låg det två paket och ett vykort med hälsningar från biblioteket. Självklart var det böcker jag hade fått. Den ena var en jättesnygg utgåva av Bram Stokers Dracula, på svenska, och den andra var Tina Nordströms "En matresa genom Sverige". Jag är oerhört tacksam, jag hade ju inte förväntat mig något alls, jag var bara glad över att få hjälpa till och så överraskas man med presenter! Dracula har jag ju läst såklart men den blir snygg i bokhyllan och kokböcker kan man ju aldrig få för många av om du frågar mig.


I övrigt har jag idag varit på danslektion och är lagom slut i kroppen nu. När man dansat i två och en halv timme faller det sig rätt så naturligt. Idag var näst sista gången och nästa vecka är det avslut. Jag erbjöd mig att komma in tidigare och hjälpa dansfröken med att ställa i ordning stolar och fixa fika, det ska bli mysigt. På avslutningen brukar de två grupperna, nybörjare och fortsättare, visa upp de koreografier de lärt sig under terminen för varandra, sen är det småprat och fika. med lite tur får vi se en dansuppvisning av fröken Jenny också. Jag har planerat in en liten present till henne henne också som jag pratar om lite senare i veckan. :)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Bibliotek är bra saker. Spökhistorier är också bra saker. Kombinera de två, och en snygging som läser spökhistorierna: Priceless ;-)

Bella sa...

Dina hattar är jättesöta!
Vad rart av dem på biblioteket, visst blir man lite glad när sånt händer :D

Skönt att du lyckades jaga ifatt den där slippriga orken. Själv ska jag tända min lampa så att jag inte faller ihop av mörkret.

Kristoffer Lindh sa...

Jag har funderat ett tag på att tillverka några små hattar, kanske blir det av i kväll, om inte cylinderhatt-stocken kommit...

Deliana sa...

Kristoffer, jag har lekt lite med tanken på att låna min fars verkstad ett tag och göra stockar till miniatyrhattar. Det får bli framåt våren när jag inte har fullt lika mycket bollar i luften, men vad tror du om det? Det vore nog hemskt kul att göra "riktiga hattar" men i miniatyr.

Kristoffer Lindh sa...

Du borde publicera lite mer detaljerade bilder på hatten i fråga. Jag kan tänka mig att en liknande vore görbar utan hattstock. Jag vet inte om det är lättare att göra en miniatyrstock än en i full storlek. På kuki.deprada.net visar hon någonstans hur hon gjort en egen hattstock i kork.

Deliana sa...

Jag har ju ingen hatt som är av en sådann modell som hattarna jag vill göra. Eftersom det är miniatyrhattar jag vill göra är ju inte passform en faktor direkt, bara en tjusig form. jag tänkte små plommonstop och cylinderhattar bland annat. Jag är tokig i små hattar. Kuki.deprada har jag besökt och blev inspirerad av hennes korkstock :) Enklare lär det ju inte vara, men det går nog åt mindre material.