tisdag 4 november 2008

Önska mig lycka till...

Det är så spännande, jag sitter som på nålar! För två månader sedan skickade jag in ett birag till sysidans väsktävling och om 1½ timme avgörs det hela. 56 bidrag skickades in varav 10 stycken valdes ut av en jury till att gå vidare. Min väska var en av dom. Jag har inte lagt ut bilden på bloggen innan eftersom det är lite så enligt reglerna att man inte får lägga ut den på sysidan förräns tävlingen är klar men just nu känns det som att det är så kort tid kvar att det inte kan spela någon roll. Dessutom är inte min blogg direkt ansluten till sysidan och jag har längtat efter att få visa upp min fina väska som jag är så stolt över. Det man vinner är väl kanske inte fullt lika häftigt som det jag vann på kuddtävlingen i somras (en ny symaskin för den som undrar) men det är lika roligt för det. Ett sömnadspaket med lite smått och gott går till de 2 som får flest röste så nu håller vi tummarna!

Merparten av materialet är second hand. Mönstret är helt efter eget huvud och det pilligaste var antingen handtagen eller den lilla blomman. I samma stund jag såg det här tyget visste jag precis vad jag ville göra av det. Vilken tur man kan ha när man är på fyndjakt ibland! Allt som allt kostade väskan mig under hundralappen att tillverka.

5 kommentarer:

lackland sa...

Good luck!! Your purse looks awesome!

Lillgull sa...

Oh vad fint väskset! Gick till sysidan för att rösta på din väska, men det gick inte. Är tävlingen redan avgjord eller vad? Lyckos dina släktingar som får hemgjorda julklappar!

Deliana sa...

Tack så mycket! Röstningen stängdes 17:51 igår och jag hamnade på andra plats, så jag får pris! :) Vad det är för pris är jag inte helt säker på, bara att det är ett "sömnadspaket". Hoppas mycket på att det är tråd, jag har snart slut på i alla fall svart och såhär innan jul är det ont om resurser. ;)

lackland sa...

Wooohoo, congrats!!

Lillgull sa...

Grattis! Det var du värd!