fredag 7 november 2008

Låt tyget göra jobbet

Nu har jag sytt fast volangen på kjolen jag visade i det förra inlägget. När man har ett väldigt vackert tyg och som är väldigt mönstrat som det tyget är bör man låta tyget göra jobbet. Vad menar jag med det? Jag menar det att för mycket detaljer försvinner bara, låt tyget själv stå för det dekorativa.

Jag hade ju tankar på att sy på en till "volang" ovanför den som jag sytt på nu men efter att ha fått dit den fösta volangen är det självklart för mig att det skulle bli för mycket. Om jag skulle sy på fler volanger och band skulle de försvinna och kanske rentav förstöra intrycket av själva tyget.

När jag vaknade imporse gick jag direkt till symaskinen utan att passera gå. Jag sitter med kjolen på mig nu, ihopnålad. Den är så söt! Ska försöka få den helt klar idag så jag kan visa upp den för er också. Nu måste jag gå, frukosten väntar..

1 kommentar: