måndag 13 oktober 2008

Skäms på mig...


Jag har inte uppdaterat min blogg på väl över en vecka! På något vis, efter att jag kom hem från Finland, behövde jag en allmän semester i en vecka till. Bloggen och sömnaden kom i skymundan och jag har mest bara spelat Nintendo DS och tittat på tv ungefär.

I inlägget precis innan detta skrev jag hur mycket jag hatar Animal Crossing: Wild World. Jag vet inte riktigt hur jag ska säga, eller rättfärdiga, det här men.. jag är beroende. Jag tycker fortfarande inte om det så jag förstår inte riktigt varför men beroende är jag. Jag är som en alkoholist som känner av leverns förruttnelseprocess men ändå inte kan sluta dricka.

Den här helgen som gått har jag faktiskt sytt lite och inte nog med det; det är Nintendo DS-relaterat. Jag tycker väldigt mycket om fina accesoarer, speciellt till teknikprylar som laptops och mobiltelefoner. Det finns många fina fodral till DS där ute och en som jag speciellt fattade tycke för är från märket infem.in. Necessärer av likartad stil har jag sytt förut och det slog mig att det vore det perfekta DS-fodralet för mig, fjollgoth som jag är. SÅ jag sydde en.

Inte en exakt likadan, men samma stuk. Kanske lite mer nertonad och enkel, men nästa kommer jag nog att göra mycket pråligare med spetsar och volanger. Det var en ganska skoj liten sak att sy ihop och jag tror bestämt att jag ska göra många till. Kanske slänger jag upp några till salu antingen här eller på Tradera senare. Vi får se. Hursomhelst går det åt väldigt lite tyg på en sådan här så det är ju perfekt för tygrester av alla tjusiga tyger man gjort annat av. Just den här är gjort av lite tyll-rester och lite matt satinartat tyg.

Värt att veta mer är att jag har inte satt tryckknappen på ett sådant sätt att den skaver mot NDSen på insidan, det ligger tyg emellan och skyddar så mammas älskling inte blir repig.


6 kommentarer:

Lillgull sa...

Gud så snygg! Jag är grymt imponerad! Såna där skulle du ju sälja på Etsy!

Deliana sa...

Tror du? Maj vi får se om jag vågar öppna en etsy-butik i framtiden. jsut nu har jag för mycket prestationsångestar, men tack! :)

Lillgull sa...

Jag skulle köpa ifall jag hade en psp! :)

Lillgull sa...

Är det oki om jag lägger en bild på ditt fina nintendo ds fodral på min blogg-bloggar om det och länkar till din blogg?

Deliana sa...

Absolut! Du kan i allmänhet lägga upp bilder från min blogg så länge du bara länkar tillbaks. :)

Lillgull sa...

oki nu ligger det ett inlägg på min blogg! :) Jag är helt inspirerad av ditt fodral! Min lilla hjärna har redan börjat fundera ut hur jag ska konstruera nånting liknande till min bärbara dator....