tisdag 9 september 2008

Vackert blustyg, men till vad?

Man kan hitta de mest fantastiska tyger på loppis. Igår gick jag till Brödet och Fiskarna här i stan och hittade det här ljuva tyget. Jag är verkligen ingen tygexpert men det känns som ett blustyg. Det faller tung och vackert trots att det är väldigt lätt och ganska skirt. Nu måste jag bara komma på vad tusan det ska bli av det... Tyget är ju så vackert att jag måste göra något som är värt det. Det vore synd att använda det som foder i en väska, även om det nog skulle passa väldigt bra till det, och det är lite väl ljust för att jag skulle sy ett plagg av det, åtminstone till mig själv. Det skulle bli väldigt vackert som en söt sweet lolita-klänning men det har jag nog inte tillräckligt med tyg för. Tyget får bo i min garderob med alla mina andra fantastiska loppisfynd tills den dagen hon (för den här textilen är definitivt en hon) finner ett syfte med sin existens.

Inga kommentarer: